maandag 16 mei 2011

Cooking doroyaki with Mr Beansprout

Hallo allemaal deze keer gaan we doroyaki maken.
In deze filmpje kan je zien hoe je de doroyaki moet maken met Mr Beansprout.



Ingredienten
1 ei
40 gr suiker
1/2 theelepel honing
1/2 theelepel bakpoeder
25 ml water
65 gr cake meel
15 gr custard meel

keuken gereedschappen
kom
garde
zeef
pan

Doe de ei in een kom en mix het met een garde. Doe intussen de honing en de suiker beetje bij beetje bij en mix het in 3 min. De beslag moet intussen licht gelig van kleur zijn.
Doe de bakpoeder in de kom met water, roer het goed zodat de bakpoeder oplost en doe het in de beslag. Mix het een paar keer.
Doe de cake- en custardmeel in de zeef en zeef het in de beslag.
Mix heel lichtjes de cake- en custard meel door het beslag. Probeer de klompjes te pletten. Doe de huishoudfolie over de kom en laat het staan voor 30 min.

Doe de huishoudfolie eraf en doe telkens 1 eetlepel water erbij totdat het beslag vloeibaar is. Het moet dikker zijn dan pannenkoekbeslag maar vloeibaarder dan deeg :P

Dompel een stuk keukenpapier in olie en vet de pan daarmee in. Zet de pan op het fornuis op middel vuur. Gebruik een beslaglepel om de beslag in de pan mee te gieten.
Giet het op 1 plek. !!Wanneer 't beslag op de pan ligt draai niet de pan zoals bij een pannenkoek!! Wacht totdat er bubbeltjes eruit komen en draai de doroyaki om, bak nu 20 sec. Haal het eraf en leg de doroyaki op een vochtig keukendoek die op een rek.
Wanneer het een beetje afgekoeld is kan je de doroyaki smeren met rodebonenpasta, chocolade pasta, etc.

Ik hoop dat deze kookles duidelijk is. Zo niet dan lees ik jullie comments hieronder wel :P

Eet smakelijk :)
Photobucket

4 opmerkingen:

  1. Wat schattig om het zo te zien!
    Mr Beansprout is a good cook ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er lekker uit, misschien dat ik het ook eens ga proberen! :D
    En het filmpje zelf is ook heel leuk. ^_^ Hoewel de tekst tussendoor wat je moet doen, wel heel erg snel gaat (waardoor ik het niet af kan lezen en op pauze moet zetten). Maar dat is mijn enige opmerking. Verder vind ik het erg leuk gedaan! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ah dat heb ik express gedaan XD of anders werd 't filmpje zo lang :P

    ik zou dat volgend keer mee rekening houden ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ah vet leuk gemaakt zo!

    als het goed is komt er vandaag weer een update? :p

    BeantwoordenVerwijderen